Anti-şah

Dacă nu vă place programarea, n-o să vă placă nici mesajul ăsta 🙂

Săptămâna asta n-am avut chef să lucrez la DEX online (ce bine e să n-ai şef). Aşa că m-am întors pentru câteva zile la o pasiune de-a mea mai veche, fără nici o utilitate, dar foarte distractivă: anti-şahul. Piesele se mută la fel ca la şahul normal, dar câştigă cine-şi pierde toate piesele, iar dacă ai posibilitatea să capturezi, eşti obligat să o faci. Am lucrat destul de mult la un program care să joace anti-şah prin 2002 şi 2003, după care l-am abandonat. Dar săptămâna trecută m-am apucat să citesc despre un generator foarte interesant de mutări (când scrii un algoritm care să joace şah, una din cele mai costisitoare operaţii este ca, dându-se o poziţie, algoritmul să genereze toate mutările legale din acea poziţie). Versiunea veche a programului meu se uita pur şi simplu la fiecare pătrat de pe tablă, vedea ce piesă e acolo şi unde poate să o mute. Dar se poate mult mai repede. Şi aşa am citit eu despre bitboards şi zilele trecute am reuşit să le implementez. Din păcate, s-a terminat timpul exact când venea partea mai interesantă: comparaţia noii implementări cu cea veche, ca să văd cu ochii mei cu cât este mai rapidă.

1 thought on “Anti-şah”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *